تولید محتوا و سئو

کاربر چه محتوایی می‌خواهد، ما از محتوا چه می‌خواهیم

رضایت مندی کاربران رمز تولید محتوای موفق

به عشق نویسندگانی که روزانه ۱۸ساعت کار می‌کنند!

کاربر می‌خواهد محتوای مفید بخواند. او کم حوصله است و اصلاً دوست ندارد حاشیه‌های گنگ و بی مورد مطالعه کند.
مگر اینکه شما هنر خوب حاشیه رفتن را بلد باشید که این کار ریسک بالایی دارد!

کاربر انتظار صداقت دارد

یعنی او می‌خواهد شما درباره همان چیزی که تیتر شماست مطلب بخواند. اگر عنوان محتوای شما «آموزش تولید محتوای الکترونیکی» است شما باید دقیقاً درباره محتوای الکترونیک حرف بزنید.

کاربران چه محتوایی دوست دارند

کاربر دوست ندارد شما از او سو استفاده کنید.

اینکه مطلب را بی‌خود و بی جهت کش بدهید تا پیش ربات های گوگل خوش خدمتی کرده باشید، کاربر را جری! می‌کند.

او دوست دارد مطلب یک جمله‌ای را در یک جمله بخواند

ما از محتوا چه میخواهیم

  • ما از محتوا انتظار معجزه داریم! از هر کدامشان جدا جدا
  • خیلی سریع همه اهداف را محقق کند
  • رتبه بالایی برای ما در موتورهای جستجوگر به ارمغان بیاورد.
  • دوست داریم همه سردست بشکنند و محتوای ما را با اشتیاق و علاقه برای مخاطبان و دوستان شان ارسال کنند.

بعضی‌ها را می‌بینم که انتظار دارند با تولید محتوای اندک در مدت زمان کوتاه نتایج خیره کننده دریافت کنند. این مسئله به هیچ وجه شدنی نیست و دنیای دیجیتال هم با کسی تعارف ندازد. همه چیز باید هدفمند و برنامه‌ریزی شده باشد.

نتیجه گیری و جمع بندی نهایی

با توجه به ساختاری که در بحث دنبال کردیم، ما نمی توانیم هم رضایت کاربران و هم آنچه که از تولید محتوا و سطح و انتظار داریم را توامان و با نمره ۱۰۰ داشته باشیم از طرفی این قیاس کردن حتی اگر قیاس غلطی نباشد به هیچ وجه ضروری به نظر نمی‌رسد چون ما می‌توانیم با جلب رضایت کاربر، رضایت گوگل و مهر تایید کراول ‌ها را به دست بیاوریم.

آمار بازدید بالا قدرتمندترین پارامتر سئو

طبق تحقیقات ما که برای بسیاری از شما نیز روشن است، آمار بازدید پارامتر تعیین کننده‌ای است که به هیچ وجه قابل قیاس با پارامتر‌های دیگر سئو نیست.

در واقع زور آمار بازدید کاربران و رضایت آنها خیلی بیشتر از آن چیزی‌ است که عده‌ای به اشتباه سئو می‌دانند.
شما می دانید که آمار بازدید از محتوا در صورت رضایت کاربر بالا می‌رود.

پس اگر کاربر از نوشته شما خوشش بیاید آن را به اشتراک می‌گذارد و با توجه به اهمیتی که پارامتر بازدید دارد مسلم است که اهداف سئو شما محقق می شود.

تمرکزتان روی جلب رضایت مخاطب باشد تا سئو نیز برای شما محقق شود

در مطالب دیگر به بررسی پارامترهای مهم در سئو و تولید محتوا می پردازیم و خواهیم دید که تمام آن چیزی که به نام سئو برای عده‌ای دغدغه است چیزی نیست بجز استانداردهایی که گوگل برای جلب رضایت کاربران به آنها اصرار دارد.

برچسب‌ها

مدیر

نویسنده و کارشناس تولید محتوا، مدرس دوره های علمی کاربردی توسعه وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا